Dit is de sleutel van de trotse man van Nova.
Hij is sinds kort in het bezit van een Youngtimer met een heel verhaal erachter.
Nu vind ik de term Youngtimer al meer dan briljant, voor mij is het verhaal daar eigenlijk al mee af, maar het kan nog leuker. Lees hieronder het verhaal van Nova:
Het is een Volvo en hij is 15 jaar oud. Dan is het officieel een Youngtimer en dat is belastingtechnisch interessant natuurlijk. De man van Nova wilde al heel lang zo'n soort auto en daarom keek hij op internet tot hij iets naar zijn zin vond.
Dat duurde al een poosje en Nova had niet het idee dat het nog zou gaan gebeuren. Maar ineens was ie daar toch.
Bij een handelaar in Drenthe. Deze man importeert auto's uit Japan. Om meer specifiek te zijn uit Tokyo. Daar mogen de auto's maar drie dagen in de week rijden
en dat betekent dat ze maar heel weinig km gereden hebben. Deze auto is 15 jaar en er staat maar 33.000 km op de teller.
In Japan zit het stuur normaliter aan de rechterkant maar bij deze is dat niet zo. In de jaren 90 was namelijk mode om een Europese auto te importeren
met het stuur aan de linkerkant. Daarmee kon je uitdrukken dat jij het je kon veroorloven zo'n auto te hebben. Statussymbool plus dus. Want er was ook een chauffeur voor nodig natuurlijk.
Nu het economisch slechter gaat, ook in Japan, worden ze te koop aangeboden op internet. En de meneer uit Drenthe koopt ze dan.
Hij is een betrouwbaar adres en voor de zekerheid heeft hij daar in Japan een Nederlandse meneer (getrouwd met een japanse) die de auto's voor hem controleert en verscheept naar Amsterdam. Dat is dus het verhaal. Het is dus wel degelijk een echte Volvo. Gemaakt in Belgie. Verscheept naar Japan en terugverscheept naar Nederland.
En nu bij Nova en haar man voor de deur.
Wat een grappig verhaal... en de term youngtimer kende ik nog niet... de nieuwe oldtimer, als ik het goed begrijp?!
BeantwoordenVerwijderenWat een leuk verhaal! Ik had nog nooit van een Youngtimer gehoord.. Weer wat geleerd vandaag! :)
BeantwoordenVerwijderen